10/09/2023 tarih ve 32305 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Merkez Yönetmeliği aşağıdaki gibidir:
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK VE KİŞİSEL GELİŞİMİ DESTEKLEME
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Dokuz Eylül Üniversitesi Akademik ve Kişisel Gelişimi Destekleme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Dokuz Eylül Üniversitesi Akademik ve Kişisel Gelişimi Destekleme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez: Dokuz Eylül Üniversitesi Akademik ve Kişisel Gelişimi Destekleme Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör: Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörünü,
d) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin amacı
MADDE 5 – (1) Merkezin amacı; öğretim elemanları, idari personel ve öğrenciler için etkili öğrenme, öğretme ve gelişim strateji ve politikalarını belirlemek, bu alanlarda eğitimler ve etkinlikler düzenlemek ve koordine etmek, araştırma, proje ve yayın uygulamalarına yönelik gerekli eğitim ve faaliyetleri planlamak, Üniversitenin birikim ve donanımını bütünleştirerek, ulusal ve uluslararası ilişkiler ve işbirlikleri ile eğitim ortamının gelişimine destek vermek ve faaliyet alanları konularında danışmanlık hizmeti vermektir.
Merkezin faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Merkez, 5 inci maddede yer alan amaçlarına ulaşabilmek için etkili öğrenme ve öğretme, yaşam boyu öğrenme, kişisel gelişim, yabancı dil eğitimi ve toplumsal fayda kapsamında yapılacak faaliyetleri planlar, düzenler, gerekli gördüğünde çalışma grupları oluşturur ve koordine eder.
(2) Merkezin eğitim ve öğretimi iyileştirmek, geliştirmek ve etkinliğini arttırmak için akademik birim, öğretim elemanları, idari personel ve öğrencilere destek olmak amacıyla yürüteceği faaliyetler şunlardır:
a) Etkili öğrenme ve öğretme konularında seminer, eğitim, kurs ve çalıştay düzenlemek,
b) Öğrenme ve öğretmeye ilişkin çevrimiçi kaynakların yer aldığı sanal kütüphane ortamı sağlamak,
c) Uzaktan eğitim ve öğretim teknolojilerinin etkin kullanımına yönelik eğitim ve kurs düzenlemek ve koordine etmek,
ç) Farklı alan ve disiplinlerin eğitim ve öğretimi ile ilgili bilgi ve deneyimlerini paylaştıkları ortamları oluşturmak,
d) Bilimsel araştırma, proje ve yayınların kalitesini ve etkinliğini artırmak amacıyla bu konularda seminer, eğitim, kurs ve çalıştay düzenlemek ve koordine etmek,
e) Yönetim ve liderlik becerilerini artırmak amacıyla bu konularda seminer, eğitim, kurs ve çalıştay düzenlemek ve koordine etmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları, Çalışma Grupları ve Görevleri
Merkezin yönetim organları
MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür,
b) Yönetim Kurulu,
c) Danışma Kurulu.
Müdür ve müdür yardımcıları
MADDE 8- (1) Müdür; Merkezin faaliyet alanları ile ilgili Üniversitenin kadrolu öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Süresi sona eren Müdür yeniden görevlendirilebilir. Müdürün altı aydan daha fazla süreyle görevi başında bulunmaması durumunda görevi sona erer.
(2) Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak üzere, Üniversite öğretim elemanları arasından en fazla iki kişi Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilebilir. Müdürün görevi başında olmadığı zamanlarda yardımcılardan birisi Müdüre vekalet eder. Müdür yardımcılarının görev süresi en çok üç yıldır. Müdürün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılarının da görevi sona erer.
Müdür ve müdür yardımcılarının görevleri
MADDE 9- (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek.
b) Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak.
c) Merkezin idari ve mali işlerini yürütmek.
ç) Merkezin faaliyetlerini denetlemek ve bu konuda Yönetim Kuruluna bilgi vermek.
d) Merkezin yıllık bir faaliyet raporunu ve sonraki yıla ilişkin programını hazırlayıp Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektöre sunmak.
(2) Müdür yardımcılarının görevleri şunlardır:
a) Vekalet verildiğinde Merkezi temsil etmek, Yönetim Kurulu toplantılarının sekretaryasını ve Müdürün gözetim ve denetimi altında Merkez işlerini yürütmek.
b) Merkezin kısa, orta ve uzun vadeli amaçları ile stratejik planının hazırlanmasında ve uygulanmasında Müdüre yardımcı olmak.
Yönetim Kurulu
MADDE 11 – (1) Yönetim Kurulu; Müdürün başkanlığında, Müdür tarafından belirlenen bir müdür yardımcısı ile Merkezin faaliyet alanları ile ilgili çalışmaları bulunan Üniversite öğretim elemanları arasından Rektör tarafından görevlendirilen beş üye olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıl olup süresi biten üyeler yeniden görevlendirilebilir. Süresi bitmeden görevden ayrılan ya da Üniversite dışında altı aydan uzun süreli görevlendirilen üyelerin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu, Müdürün daveti üzerine yılda en az iki defa salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Yönetim Kurulu toplantısına üst üste üç kez izinsiz ve mazeretsiz katılmayan üyenin üyeliği, Yönetim Kurulu kararı ile sona erdirilir.”
MADDE 12 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkez tarafından yürütülecek faaliyetlere ilişkin çalışma esaslarını belirlemek.
b) Merkezin amacına uygun olarak çalışması, gelişmesi ve hizmetlerin aksamadan yürütülmesi için gerekli kararları almak, gerektiğinde yürütülen çalışmaları denetlemek.
c) Merkezin yıllık faaliyet raporlarını görüşmek ve bir sonraki yıla ait faaliyetlere ilişkin kararlar almak.
ç) Merkezin amacına uygun olarak Müdürün belirleyeceği diğer konuları görüşerek karara bağlamak.
Danışma Kurulu
MADDE 13 – (1) Danışma Kurulu; Müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ve Merkezin faaliyet alanları ile ilgili çalışmaları bulunan Üniversite öğretim elemanları ve/veya mensupları, kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarındaki kişiler arasından Rektör tarafından üç yıllığına görevlendirilen en fazla on beş üyeden oluşur. Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine yılda en az bir kez toplanır.
Danışma Kurulunun görevi
MADDE 14 – (1) Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Uzun vadeli bilimsel ve idari planları değerlendirerek Yönetim Kuruluna önerilerde bulunmak.
b) Merkezin faaliyetleri ile ilgili değerlendirmeler yapmak ve önerilerde bulunmak.
Çalışma grupları
MADDE 15 – (1) Merkez amaçlarını gerçekleştirmek için, farklı faaliyetleri yürütmek ve verimliliği arttırmaya yönelik çalışma grupları oluşturabilir. Çalışma grubu başkan ve üyeleri, Müdürün teklifi ve Yönetim Kurulu kararı ile Rektör tarafından görevlendirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel ihtiyacı
MADDE 16- (1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilen personel ile karşılanır.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 16/A- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato ve Üniversite Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlükten kaldırılan yönetmelikler
MADDE 17- (1) 02/01/2017 tarihli ve 29936 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Dokuz Eylül Üniversitesi Akademik ve Kişisel Gelişimi Destekleme Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 18- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörü yürütür.